Clubbelgium - Magazine Oostende - Juli - September 2026

12 OOSTENDE / COVERINTERVIEW Aan zee staat er soms 10.000 man voor het podium, meer dan in de Lotto Arena. Dat is gekkenwerk en eigenlijk volstrekt onlogisch, maar we doen het toch. En net die rock ’n roll attitude vinden artiesten leuk. Sowieso moeten ze hun hit in een zomer honderd keer brengen, maar bij ons is het altijd behoorlijk legendarisch.’ En duiken jullie daarna nog samen het Oostends nachtleven in? JOLIEN: ‘Artiesten worden doorgaans goed afgeschermd, maar met collega’s kan dat al eens gebeuren. Dan is de nacht kort en dag nadien lang. Maar dat zijn ook wel unieke momenten om met je collega’s te delen. In Vilvoorde doe je dat soort dingen net iets minder.’ VINCENT: ‘Ik ben een paar jaar geleden met Milow gaan zwemmen. Het was superwarm en tijdens zijn laatste liedje flapte hij eruit dat hij wou zwemmen, hij is de zee ingelopen en ik ben hem gevolgd met mijn microfoon. De dag erna hadden we allebei wel een boete.’ JOLIEN: ‘Het was wel écht een iconisch moment, een waar we nog over praten.’ Nog zotte dingen? JOLIEN: ‘Een man heeft zijn vriendin aan ons Q-Beach House ten huwelijk gevraagd en daarop hebben wij, een week later, hun trouwfeest op het strand georganiseerd. Dat koppel komt elk jaar op hun huwelijks- verjaardag langs.’ Welke momenten koesteren jullie? JOLIEN: ‘Ik kom ’s morgens aan en ik geniet echt van mijn wandeltracé van de parking tot het Q-Beach House. Er is geen kat op het strand of de dijk, meestal schijnt de zon en elke keer denk ik: ‘amaai ik mag hier werken’. Qua woon-werkverkeer is dit wel een upgrade tegenover het viaduct van Vilvoorde.’ VINCENT: ‘Na mijn programma gaan we iets eten of drinken, maar sinds een jaar of twee duik ik eerst de zee in. Je zit vol adrenaline en deadlinestress en dat verdwijnt zodra je in het water inspringt. Echt fantastisch, sowieso een van mijn beste beslissingen ooit.’ Door de jaren heen hebben jullie Oostende ook zien evolueren. JOLIEN: ‘Ik kende Oostende totaal niet, maar als je wat tijd over hebt, trek je op verkenning waardoor je ontdekkingen doet. Ondertussen ben ik een kenner. Spreken we met vriendinnen af, dan weet ik precies waar we moeten zijn want je bouwt een netwerk uit met je lievelingsplekken. Dat is goud waard. Oostende is in die jaren ook gigantisch geëvolueerd.’ VINCENT: ‘Het is meer dan ooit een échte stad aan de kust, zo een waar je alles hebt en ik blijf nieuwe plekken ontdekken.’ JOLIEN: ‘Deze zomer wil ik naar Meerman, naar het schijnt heerlijke koffie.’ Wat zal jullie altijd bijblijven? VINCENT: ‘Ooit logeerden we in een pent- house met dakterras, op de 7ste of 8ste etage. Het was superwarm dus hebben we onze matrassen buiten gelegd en daar geslapen. En zelfs al houden de meeuwen je de hele nacht wakker en moet je om 4u opstaan voor de ochtendshow, die ochtend kon ik de wereld aan. Dat vergeet ik nooit.’ JOLIEN: ‘Ik onthoud vooral de Sunset Concerten van Bazart en van Oscar and the Wolf. Niet normaal, 20.000 mensen op het strand, dat is meer dan het Sportpaleis of AFAS Dome. Op sommige avonden klopt het volledig.’

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE2MjE=